Information til bodholdere
Før du ansøger, skal du sørge for at orientere dig i festivalens Vilkår og Retningslinjer, og desuden have nogle informationer klar.
Du skal bruge og tage stilling til:
- Foreningens/bodholder navn. Kontaktoplysninger.
- CVR-nr. eller CPR-nr.
- Størrelsen på jeres telte/boder samt antal. Der skal vedhæftes en skitse af ønskede indretningen af jeres plads til ansøgningen.
- Vil I leje eller låne boder af festivalen?
- Skal I bruge vand eller strøm? Hvor mange watt skal I bruge? Hvilke elektriske apparater medbringes?
- Skal I have bål? Skal I bruge grill eller gas? Inkluder venligst informationer om størrelse og antal.
- Hvad vil I sælge af mad og drikkevarer? Hvilke aktiviteter vil I tilbyde? Inkluder venligst billeder og kildemateriale.
- Ønsker I at overnatte i boden?
- Har I planer om at sælge eller bære våben under festivalen?
Udfyld venligst ansøgningsskemaet så præcist og detaljeret som muligt. Vi bruger jeres oplysninger til indretning af festivalpladsen og til information i festivalens program.
På Horsens Middelalderfestival brænder vi for, at genoplive middelalderen i perioden 1350-1536. For at deltage i festivalen, skal din bod eller lejr repræsentere en handelsbod eller feltlejr fra middelalderen år 1350-1536. Din bod/lejr må derfor ikke indeholde moderne rekvisitter, materialer og varer fra vikingetiden.
Det er vigtigt at du læser Horsens Middelalderfestivals vilkår og retningslinjer inden du ansøger. Her finder du også historiske retningslinjer, gode råd og inspiration.
Har du en madbod, men mangler lidt historisk assistance til valg af råvarer og serveringsmuligheder?
Tag et kig på vores Positivliste, hvor du bl.a. kan læse hvilke ingredienser man havde til rådighed mellem 1350-1536.
Det er i udgangspunktet gratis at deltage som håndværker på Horsens Middelalderfestival, hvis din primære aktivitet på festivalen er formidling og inddragelse af publikum. Som håndværker vil festivalen også kunne være behjælpelig med transportrefusion.
Er du ny på Horsens Middelalderfestival og ønsker du at deltage som håndværker, kan du skrive til os på bodholder@horsens.dk.
Standplads
Mad og drikke med alkoholbevilling
7.000 kr.
Standplads
Alm. handelsvarer over 30 m2
2.000 kr.
Standplads
Mad og drikke uden alkoholbevilling
3.000 kr.
Standplads
Alm. handelsvarer + alkohol, under 30 m
3.000 kr.
Standplads
Alm. handelsvarer, under 30 m2
1.200 kr.
Standplads
Alm. handelsvarer + alkohol, over 30 m
4.000 kr.
Herudover kan I blive pålagt forskellige tillægsydelser til f.eks. etablering af vand, pumpebrønd, strøm osv. Hvis I ikke rydder op eller efterlader skrald forbeholder vi os retten til at pålægge jer et ekstra gebyr på 1.000 kr.
Bodholder- og aktørstøtte
Såfremt I ønsker at deltage med henblik på formidling og/eller fremvisning af et håndværk, kan festivalen
vurdere, om I kan få rabat eller støtte til stadepladsleje. Kontakt da festivalarrangøren før ansøgning.
RY-bod (billede på vej)
2x3m
Brændmæssigt egnet
800 kr.
A-bod
3x3m
Brændmæssigt egnet
900 kr.
NY-bod
3x3m
Brændmæssigt egnet
900 kr.
Grill-bod
3x2m
Brændmæssigt egnet
600 kr.
Festivalen råder kun over et bestemt antal boder, og derfor kan vi ikke garantere, at alle ansøgere kan leje en bod. Som udgangspunkt vil vi forsøge at prioritere nye bodholdere, så disse kan blive hjulpet godt i gang. Vi hjælper dig gerne med gode råd og vejledning, hvis du vil bygge din egen bod.