Ansøg om deltagelse på Horsens Middelalderfestival

Ansøgninger til artister og bodholdere begynder i efteråret 2022.
Du kan læse betingelserne for at deltage på Horsens Middelalder Festival her på siden.

Bodholder før du ansøger

Hvis du blev godkendt som bodholder i 2020 kan du få din kontrakt overflyttet til 2022, hvis du ønsker det. Dette gør du ved at finde din kontrakt fra 2020 i e-Boks og skrive en mail til bodholder@horsens.dk, hvor du inkluderer det blanketnummer, der står i øverste højre hjørne på jeres kontrakt.

Senest d. 7. januar 2022 skal du give besked, hvis du ønsker at få overflyttet din kontrakt.

Hvis du ikke kan finde din kontrakt kan du skrive en mail til bodholder@horsens.dk.

Jeres kontrakt er overflyttet, når I modtager en bekræftelse fra festivalen på mail.

Hvis du har ændringer til din kontrakt fra 2020 skal du genansøge om deltagelse. Det gør du ved at udfylde ansøgningsblanketten herunder.

Genansøg om deltagelse på Horsens Middelalderfestival 2022Læs de aktuelle vilkår for deltagelse på Horsens Middelalderfestival 2022.

Er du ny eller tidligere bodholder uden en kontrakt fra 2020 kan du ansøge om deltagelse på festivalen 2022 fra d. 15. december 2021. Dette gør du ved at udfylde ansøgningsblanketten herunder.

Tilmelding åbner 15. december 2021.

Deadline for at ansøge om deltagelse på festivalen er d. 17. marts 2022.

Læs de aktuelle vilkår for deltagelse på Horsens Middelalderfestival 2022.

Kontakt bodholder@horsens.dk, hvis I har spørgsmål til ansøgningen.

Det er god idé at have nogle informationer klar, før du åbner ansøgningsskemaet.

Du skal bruge og tage stilling til:

  • Foreningens/bodholder navn. Kontaktoplysninger.
  • CVR-nr. eller CPR-nr.
  • Størrelsen på jeres telte/boder samt antal. Det er en stor hjælp for os, hvis du vedhæfter en skitse af indretningen af jeres plads.
  • Vil I leje eller låne boder af festivalen?
  • Skal I bruge strøm? Hvor mange watt skal I bruge? Hvilke elektriske apparater medbringes?
  • Skal I have bål? Skal I bruge grill eller gas? Inkluder venligst informationer om størrelse og antal.
  • Hvad vil I sælge af mad og drikkevarer? Hvilke aktiviteter vil I tilbyde? Inkluder venligst billeder og kildemateriale.
  • Ønsker I at overnatte i boden?
  • Har I planer om at sælge eller bære våben under festivalen?

Udfyld venligst ansøgningsskemaet så præcist og detaljeret som muligt. Vi bruger jeres oplysninger til indretning af festivalpladsen og til information i festivalens program.

På Horsens Middelalderfestival brænder vi for, at genoplive middelalderen i perioden 1350-1536. For at deltage i festivalen, skal din bod eller lejr repræsentere en handelsbod eller feltlejr fra middelalderen år 1350-1536. Din bod/lejr må derfor ikke indeholde moderne rekvisitter, materialer og varer fra vikingetiden.

Det er vigtigt at du læser Horsens Middelalderfestivals vilkår og praktiske oplysninger inden du ansøger.

Det er gratis at deltage som håndværker på Horsens Middelalderfestival, hvis din primære aktivitet på festivalen er formidling af håndværk og inddragelse af publikum.

Hvis du ønsker at deltage som håndværker, kan du skrive det i kommentarfeltet i ansøgningsskemaet. Når vi har modtaget din tilmelding tager vi kontakt til dig for at høre mere.

Standplads
Mad og drikke med alkoholbevilling
7.000 kr.

Standplads
Alm. handelsvarer over 30 m2
2.000 kr.

Standplads
Mad og drikke uden alkoholbevilling
3.000 kr.

Standplads
Alm. handelsvarer + alkohol, under 30 m
3.000 kr.

Standplads
Alm. handelsvarer, under 30 m2
1.200 kr.

Standplads
Alm. handelsvarer + alkohol, over 30 m
4.000 kr.

Herudover kan I blive pålagt forskellige tillægsydelser til f.eks. etablering af vand, pumpebrønd, strøm osv. Hvis I ikke rydder op eller efterlader skrald forbeholder vi os retten til at pålægge jer et ekstra gebyr på 1.000 kr.

 

Hvis I er en forening, skal I have én eller flere aktiviteter i boden for at få alkoholbevilling. En aktivitet kan f.eks. være gøgleri, tryllekunst, legeaktiviteter, fremvisning af håndværk eller musik.

 

Bemærk at alle bodholdere ansøger om en alkoholbevilling og stadeplads – Ingen er altså garanteret bod og bevilling.

RY-bod (billede på vej)
2x3m
Brændmæssigt egnet
800 kr.

A-bod
3x3m
Brændmæssigt egnet
900 kr.

NY-bod
3x3m
Brændmæssigt egnet
900 kr.

Grill-bod
3x2m
Brændmæssigt egnet
600 kr.

NY-bod (3x3m))
A-bod
Grill-bod
Boderne kan lejes gennem ansøgningsskemaet for bodholdere.

Festivalen råder kun over et bestemt antal boder, og derfor kan vi ikke garantere, at alle ansøgere kan leje en bod. Som udgangspunkt vil vi forsøge at prioritere nye bodholdere, så disse kan blive hjulpet godt i gang. Vi hjælper dig gerne med gode råd og vejledning, hvis du vil bygge din egen bod.

Læs mere om vores retningslinjer for deltagelse og krav fra skat her.

Vil du optræde ved Horsens Middelalderfestival?

Du kan også ansøge om at blive artist og optræde på Horsens Middelalderfestival.