
I 2022 afholder vi Horsens Middelalderfestival d. 19.-20. august på FÆNGSLET i Horsens.
Planlægningsarbejdet er i fuld gang og vi glæder os til at kunne præsentere det nye festivalprogram i løbet af foråret.
Vi ses til Nordeuropas største middelalderfestival!
Ved godkendelse af kontrakten eller overflytning af tidligere kontrakt erklærer du, at du har læst nedenstående.
Bodholderen/feltlejren forpligter sig til at holde boden/lejren åben
fredag kl. 16.00-23.00 og lørdag kl. 10.00-22.00.
I skal være opmærksomme på særlige åbne/lukketider, hvis jeres bod/lejr er placeret i børneområdet. Information om placering af jeres telte udsendes start august 2022.
For at sikre den bedste publikumsoplevelse er det ikke tilladt at lukke boden før festivalens lukketid eller begynde synlig nedpakning af boden før festivalens lukketid medmindre det er aftalt med arrangørerne.
Al kørsel og parkering på festivalpladsen skal være afsluttet inden torsdag den 18. august 2022 kl. 23.00 med mindre der er aftalt andet.
Dette gælder også varekørsel.
Vis hensyn til de andre, der også skal stille boder op og undgå unødvendig kørsel på græsområder, så festivalpladsen ikke forvandles til en mudderpøl.
Kørsel- og parkeringsforbud på festivalpladsen gælder frem til lørdag den 20. august 2022 kl. 23.00.
Alle bodholdere skal tjekke ind og ud på festivalen ved ankomst og afgang. Dette sker på festivalkontoret, der ligger i Borggården.
I skal tilmelde jer et ankomst tidspunkt. Det gør vi for at kunne give jer en bedre service, og for, at vi kan vagtplanlægge til jeres fordel. Tilmeldingen skal ske senest i juni måned eller i forbindelse med kontraktindgåelse. Der bliver sendt infomail ud omkring dette.
I kan stille jeres bod/lejr op i nedenstående tidsrum:
Man kan tjekke ind i tidsrummet:
Mandag den 15. august fra kl. 12.00-17.00
Tirsdag den 16. august fra kl. 12.00- 17.00
Onsdag den 17. august fra kl 12.00 – 19.00
Torsdag den 18. august fra 10.00 – 23.00.
Hvis I ikke kan ankomme i anførte tidsrum, skal I lave en særlig aftale med arrangørerne.
Der er nattevagter på fra onsdag den 17. august 2022.
Man kan tjekke ud i tidsrummet:
Alle bodholdere/feltlejre skal være ude af pladsen senest
søndag den 21. august 2022 kl. 12.00.
OBS: Boder, der ligger i Borggården, skal være ude senest søndag kl. 10.00.
I kan tjekke ud på festivalkontoret fra lørdag kl. 22.00 til søndag den 21. august kl. 13.00.
Hver stadeplads får 2 parkeringsbilletter, der er gyldige på bodholderparkerings-pladsen. Parkeringsbilletterne udleveres ved indtjekning på festivalkontoret. For yderligere parkering henviser vi til de gratis p-pladser ved Nordre Strandvej eller til betalingsparkeringspladserne ved festivalpladsen.
Vær opmærksom på, at en trailer eller anhænger også gælder for en parkering. Det vil sige, at I skal bruge en parkeringstilladelse både til bilen og traileren, hvis I kommer med en bil og en trailer. Billetterne skal være synlige på både bil og evt. anhænger under hele opholdet.
Parkering af køretøjer til dyretransport aftales særskilt med arrangørerne.
Vær opmærksom på, at parkeringsarealerne ikke er overvågede.
Det er vigtigt for Horsens Middelalderfestival, at alle har en god og tryg oplevelse på festivalen. Derfor skal følgende overholdes:
I skal være opmærksomme på, at jeres bod/lejr skal repræsentere en handelsbod/feltlejr fra middelalderen i perioden 1350-1536. Moderne rekvisitter og materialer er ikke tilladt. Festivalens arrangører forbeholder sig retten til at vurdere om boden, dens indhold og område fremstår historisk overbevisende. Festivalarrangøren forbeholder sig retten til at kræve at artikler eller udsmykning der ikke har et historisk korrekt udtryk fjernes.
I skal være klædt standsmæssigt efter den funktion, I har på festivalen. Det vil sige, at I som bodholdere ikke må være iklædt adelstøj. Vær opmærksom på, at jeres dragter skal repræsentere middelalderen i den førnævnte tidsperiode.
Moderne ingredienser og tilberedningsmetoder er ikke tilladt. Maden skal tilberedes og serveres, som man gjorde i middelalderen i perioden 1350-1536, og serveringsudstyr og service skal være kopier af middelalderens udstyr.
Alle boder skal affaldssortere, som et led i en mere bæredygtig festival. Det omfatter madvarer, pap/papir, glas, konserves og restaffald. Der sendes infomateriale ud til jer op til festivalen.
Hvis I ikke sorterer jeres affald eller afleverer festivalpladsen ordentlig og ryddelig vil I blive pålagt et gebyr på 1.000 kr.
Vi anerkender at alle personer kan bære middelaldervåben på Horsens Middelalderfestival. Det er endvidere tilladt at udstille og sælge våben på festivalen. Dette skal dog ske ved at indgå en købsaftale med kunden med henblik på at udlevere våbnet efter arrangementet. Der henvises til, at det er op til den enkelte at overholde dansk lovgivning omkring våben.
Festivalen forbeholder sig rette til at foretage stikprøvekontrol.
Tilladelseskrævende våben
Skarpe og spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm kræver politiets tilladelse såfremt de anvendes til sports- eller fritidsaktiviteter, herunder offentlig optræden og andre anerkendelsesværdige formål i foreningsregi.
Ikke tilladelseskrævende våben
Blankvåben, der ikke er skarpe og spidse, kræver ikke politiets tilladelse og vil frit kunne bæres uden tilladelse. Bemærk at det er brugerens ansvar, at blankvåbenet ikke fremstår skarpt eller spidst. I tvivlstilfælde vil det altid være festivalarrangørens vurdering der er den gældende.
På baggrund af indskærpelser af håndtering af gas skal I som bodholdere være opmærksomme på, at hvis I medbringer egen gas, skal I selv ansøge distributions-virksomheden om tilladelsen til anvendelse af gas.
Det betyder, at I skal medbringe gyldig dokumentation fra distributionsvirksomheden.
Horsens Middelalderfestival sørger for denne tilladelse, hvis I køber gassen af festivalen. Information sendes ud til alle bodholdere op til festivalen.
For deltagelse på festivalen skal hver bodholder betale hele stadepladsgebyret inden den 15. juni 2022.
Har I betalt stadepladsgebyret, men ønsker at afmelde kan I få refunderet hele beløbet. Dog skal dette foregå senest den 1. august 2022.
I ugerne efter festivalen vil I modtage en faktura på eventuelle køb eller tilkøb i forbindelse med festivalen.
Såfremt I ønsker at deltage med henblik på formidling og/eller håndværk, kan festivalen vurdere om I kan få rabat eller støtte.
Såfremt vilkårene ikke overholdes betragtes dette som misligholdelse. Ved misligholdelse er bodholderen forpligtet til straks at bringe misligholdelsen til ophør. Bodholderen kan dog uanset om der er rettes op på forholdende bortvises, hvis festivalarrangørerne vurderer, at dette er nødvendigt. Betaling for stadepladsen gives ikke retur i disse tilfælde.
Bodholderen er ansvarlig for at hjælpere/personale mv. der er tilknyttet boden overholder vilkårene.
Ved afbud, kan festivalen ikke stilles til ansvar for bodholderens varelager eller andre former for udgifter forbundet med festivalens afvikling. Stadepladslejen tilbagebetales inden 15. september 2022.
Som bodholder skal I være opmærksomme på om, der er krav fra SKAT om momsregistrering af jeres bod. Det er bodholderens ansvar at overholde reglerne. SKAT har mulighed for at lukke jeres bod, hvis de besøger jeres bod på festivalen, og I ikke kan vise tilstrækkelig dokumentation.
I kan finde mere information på www.skat.dk eller ved at ringe til SKAT på tlf. 7222 1818.
Behandlingen af dine personoplysninger foretages i forbindelse med forvaltningen af Horsens Kommunes opgaver i forhold til at fremme et levende civilsamfund og kulturliv, herunder gennemførelse af beslutninger i Horsens Kommunes Kultur- og Civilsamfundsudvalg vedrørende events og festivaler.
Den kategori af personoplysninger, der behandles er:
Kommunens registrering og videregivelse af oplysninger
Horsens Kommune er dataansvarlig vedrørende oplysninger indsamlet til denne sag. Horsens Kommune kan kontaktes på følgende adresse:
Rådhustorvet 4
8700 Horsens
Telefon: 76 29 29 29
horsens.kommune@horsens.dk
Kommunen registrerer de modtagne oplysninger og videregiver oplysningerne til andre offentlige myndigheder, private virksomheder m.fl., der har lovmæssigt krav på oplysningerne.
Kommunen sletter oplysningerne, når opbevaringspligten udløber, og et eventuelt arkiveringskrav er opfyldt. Efter arkivering og sletning er oplysningerne ikke længere tilgængelige for kommunen.
Du har ret til at vide, hvilke oplysninger kommunen har om dig, og du kan kræve forkerte oplysninger rettet eller slettet. Du kan læse mere om dine rettigheder på kommunens hjemmeside.
Kommunens databeskyttelsesrådgiver
Du kan kontakte databeskyttelsesrådgiveren om dine rettigheder i henhold til databeskyttelseslovgivningen. På www.datatilsynet.dk kan du læse mere om databeskyttelsesrådgiverens rolle.
Horsens Kommunes databeskyttelsesrådgiver kan kontaktes på: databeskyttelsesraadgiver@horsens.dk
Du har ret til at klage til Datatilsynet over kommunens behandling af dine personlige oplysninger.
Datatilsynet kan kontaktes på følgende adresse:
Borgergade 28, 5.
1300 København K
Tlf. 33 19 32 00
dt@datatilsynet.dk