
20. - 21. august 2021
Fussingsvej 8
8700 Horsens
Pga. covid-19 er det ikke muligt at ansøge om at blive bodholder på Horsens Middelalderfestival på samme måde som tidligere år.
Vi tager direkte kontakt til de bodholdere, der var tilmeldt i 2020.
Kontakt festivalleder Anne Sofie van Norde asvn@horsens.dk, hvis du har spørgsmål.
På Horsens Middelalderfestival brænder vi for at genoplive middelalderen i perioden 1350-1536. For at være med på festivalen skal din bod eller lejr repræsentere en handelsbod eller feltlejr fra middelalderen år 1350-1536. Din bod/lejr må derfor ikke indeholde moderne rekvisitter og materialer og varer fra vikingetiden.
Det er vigtigt du læser Horsens Middelalderfestivals vilkår og praktiske oplysninger inden du ansøger.
Pga. covid-19 er det ikke muligt at ansøge om at blive bodholder på Horsens Middelalderfestival på samme måde som tidligere år.
Bodholdere, der var tilmeldt i 2020 skal senest 1. marts skrive til asvn@horsens.dk om de ønsker at overføre deres aftale fra 2020. Var du ikke tilmeldt som bodholder i 2020, men er interesseret i at deltage i festivalen 2021, kan du skrive en mail til festivalen og evt. komme på venteliste.
Kontakt festivalleder Anne Sofie van Norde asvn@horsens.dk, hvis du har spørgsmål.
Det er gratis at deltage som håndværker på Horsens Middelalderfestival, hvis din primære aktivitet på festivalen er formidling af håndværk og inddragelse af publikum.
Hvis du ønsker at deltage som håndværker, kan du skrive det i kommentarfeltet i ansøgningsskemaet. Når vi har modtaget din tilmelding tager vi kontakt til dig for at høre mere.
Det er god idé at have nogle informationer klar, før du åbner ansøgningsskemaet.
Du skal bruge og tage stilling til:
Udfyld venligst ansøgningsskemaet så præcist som muligt. Vi bruger jeres oplysninger til indretning af festivalpladsen og til information i festivalens program.
Madboder
Standplads
Mad og drikke med alkoholbevilling
7.000 kr.
Standplads
Mad og drikke uden alkoholbevilling
3.000 kr.
Handelsboder
Standplads
Alm. handelsvarer, under 30 m2
1.200 kr.
Standplads
Alm. handelsvarer over 30 m2
2.000 kr.
Standplads
Alm. handelsvarer + alkohol, under 30 m
3.000 kr.
Standplads
Alm. handelsvarer + alkohol, over 30 m
4.000 kr.
Herudover kan I blive pålagt forskellige tillægsydelser til fx etablering af vand, pumpebrønd, strøm osv. Hvis I ikke rydder op eller efterlader skrald forbeholder vi os retten til at pålægge jer et ekstra gebyr på 1000 kr.
Hvis I er en forening skal I have én eller flere aktiviteter i boden for at få en alkoholbevilling. En aktivitet kan fx være gøgleri, tryllekunst, legeaktiviteter, fremvisning af håndværk eller musik.
Bemærk at alle bodholdere ansøger om en alkoholbevilling og stadeplads – ingen er altså garanteret bod og bevilling.
RY-bod
2x3m
Brændmæssigt egnet
800 kr.
NY-bod
3x3m
Brændmæssigt egnet
900 kr.
A-bod
3x3m
Brændmæssigt egnet
900 kr.
Grill-bod
3x2m
Brændmæssigt egnet
600 kr.
GRØN-bod
3x3m
Ikke brændmæssigt egnet
600 kr.
Boderne kan lejes gennem ansøgningsskemaet for bodholdere.
Festivalen råder kun over et bestemt antal boder, og derfor kan vi ikke garantere, at alle ansøgere kan leje en bod. Som udgangspunkt vil vi forsøge at prioritere nye bodholdere, så disse kan blive hjulpet godt i gang. Vi hjælper dig gerne med gode råd og vejledning, hvis du vil bygge din egen bod.