Værd at vide...

Europæisk Middelalder Festival afspejler købstaden Horsens i middelalderen fra 1350 til middelalderens afslutning ved Reformationen i 1536. Festivalens mål er at give publikum en følelse af at træde ind på et marked i middelalderen, og derfor lægger vi stor vægt på, at alle festivalens aspekter – boder, rekvisitter, dragter, udstyr og underholdning – passer til perioden.

Festivalsekretariatet lægger et stort arbejde i at forbedre den historiske side af festivalen, så den hvert år bliver en mere autentisk middelalderoplevelse. Men samtidig stiller vi også høje krav til festivalens bodholdere, og vi forbeholder os ret til at afvise ansøgninger, der ikke lever op til festivalens overordnede mål og reglement. Derfor er det vigtigt, at du sætter dig ind i festivalens reglement, inden du søger om at få en bod til festivalen.

Hvis du ønsker at sælge madvarer fra din bod, skal du være særligt opmærksom på kravene fra den danske levnedsmiddelkontrol. Du kan læse mere ved at klikke på banneret i højre side. Hvis du har spørgsmål vedrørende håndtering af fødevarer, kan du kontakte Fødevareregion Syd, kontrolafdeling Vejle på tlf. 7227 5500.



Europæisk Middelalder Festival

Kulturafdelingen
Rådhustorvet 4
8700 Horsens

Kontakt: 
Email: middelalderfestival@horsens.dk, 
Telefon: +45 76292130